29-02-2024 r. Pan Janusz Brzozowski, Kurator Kuratorium Oświaty w Łodzi, podczas uroczystej gali w auli Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego wręczył Gabrielowi Sali uczniowi kl. 2Tb stypendium Prezesa Rady Ministrów.
Gabriel znalazł się w gronie 248 wyróżnionych uczniów szkół ponadpodstawowych naszego województwa.
Stypendium Prezesa Rady Ministrów przyznawane jest uczniom, którzy otrzymali promocję z wyróżnieniem, uzyskując przy tym najwyższą w danej szkole średnią ocen lub wykazują szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy, uzyskując w niej najwyższe wyniki, a w pozostałych dziedzinach wiedzy wyniki co najmniej dobre.
Stypendium Prezesa Rady Ministrów przyznawane jest na okres od września do czerwca w danym roku szkolnym.
W uroczystości uczniowi towarzyszyła Pani wicedyrektor Monika Tazbir.
GRATULUJEMY!!!
Przedsięwzięcie „Zespół Szkól Ponadpodstawowych w Tomaszowie Mazowieckim
stawia na rozwój umiejętności zawodowych uczniów!„
o numerze 2023-1-PL01-KA122-VET-000146395
realizowanego w ramach projektu
„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+,
w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
realizowanego na zasadach Programu Erasmus+
Beneficjent: Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 3 im. Jana Pawła II w Tomaszowie Mazowieckim
Całkowita wartość projektu: 385 674,18 PLN, w tym środki europejskie 318 258,33 PLN
Okres realizacji: 31.12.2023 r. – 29.11.2024 r.
Krótki opis projektu: Głównym celem jest wsparcie rozwoju zawodowego 30 uczniów z kierunków technik logistyk, technik pojazdów samochodowych i mechanik pojazdów samochodowych, w tym 14 uczniów o mniejszych szansach, ale też rozwój szkoły poprzez poznanie włoskich doświadczeń
w organizacji praktyk i staży
Grupa docelowa: 30 uczniów z kierunków technik logistyk, technik pojazdów samochodowych
i mechanik pojazdów samochodowych, w tym 14 uczniów o mniejszych szansach.
Typy działań w projekcie:
- Zajęcia pedagogiczne 5 h
- Zajęcia międzykulturowe 10h
- Zajęcia BHP 5h
- Kurs przygotowawczy z języka angielskiego 30h
- Indywidualne konwersacje dla uczniów z mniejszymi szansami
Cele akcji:
- Wspieranie rozwoju umiejętności specyficznych dla danego zawodu na obecnym i przyszłym rynku pracy
- Wzmacnianie kompetencji kluczowych i umiejętności przekrojowych, w szczególności umiejętności uczenia się języków i umiejętności cyfrowych. Dzięki wyjazdom uczniowie i opiekunowie będą mogli zwiększyć kompetencje językowe (nasi uczniowie i nauczyciele nie mają szansy wykorzystywać zwykle języka angielskiego w praktyce, tylko niektórzy wyjeżdżają za granicę, stąd 3 tygodniowa mobilność zagraniczna znacząco zwiększy ich umiejętności). Wyjazdy spowodują zwiększenie przedsiębiorczości, zaradności, umiejętności pracy w grupie, ale też samodzielności
- Rozwijanie zdolności organizatorów kształcenia i szkolenia zawodowego do realizacji wysokiej jakości projektów w zakresie mobilności oraz ich zdolności podejmowania partnerskiej współpracy dobrej jakości
Cele edukacyjne praktyk:
- Nabycie praktycznych umiejętności zawodowych w obszarze logistyki i mechaniki samochodowej
- Kształtowanie umiejętności związanych z planowaniem prac w obszarze logistyki
i mechaniki samochodowej - Praktykowanie umiejętności związanych z organizowaniem i wykonywaniem prac
w obszarze logistyki i mechaniki samochodowej - Konfrontowanie zdobytej wiedzy z praktyką i kreowanie właściwej motywacji do pracy
w obszarze logistyki i mechaniki samochodowe
Oczekiwane Efekty uczenia się dla:
Technik logistyk:
- optymalizuje realizację procesów magazynowych
- obsługuje magazyny przyprodukcyjne, magazyny dystrybucji
- planuje i organizuje procesy transportowe i spedycyjne
- dokumentuje realizację procesów transportowo-spedycyjnych
- potrafi zaplanować proces transportowo-spedycyjny
-automatyzuje proces logistyczny z wykorzystaniem ICT
-korzysta z języka angielskiego zawodowego
Technik pojazdów samochodowych / Mechanik pojazdów samochodowych:
-potrafi wykonać badanie diagnostyczne
- potrafi zlokalizować uszkodzone elementy samochodu na podstawie analizy wyników pomiarów i wyników badań
diagnostycznych
- potrafi zaplanować czynności niezbędne do wykonania wymiany uszkodzonych elementów
-potrafi wykonać proste wymiany uszkodzonych elementów
-potrafi posługiwać się narzędziami niezbędnymi do wykonania napraw
- korzysta z języka angielskiego zawodowego
Dzięki stażom, uczniowie nabędą przede wszystkim umiejętności praktyczne dostosowane do ich potrzeb.
Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 3 Jana Pawła II w Tomaszowie Mazowieckim
Ul. Legionów 47
97 – 200 Tomaszów Mazowiecki
Tagi:
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Załączniki:
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY - uczeń
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY DANE UZUPEŁNIAJĄCE - uczeń
INFORMACJA Z REKRUTACJI DO PROJEKTU
Cześć wszystkim z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych nr 3 im. Jana Pawła II w Tomaszowie Mazowieckim!
Mamy dla was super info - deal z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie na dotację naszego fajnego projektu w ramach programu FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ROZWOJU SPOŁECZNEGO 2021-2027, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, o wdzięcznej nazwie: "Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Tomaszowie Mazowieckim stawia na rozwój umiejętności zawodowych uczniów!"
A teraz przygotujcie się na hardkorowy wyjazd do Włoch dla 30 uczniów wraz z 3 opiekunami!
Tak, tak, macie dobrze policzone - jedziemy do Giovani Per L’Europa (strona internetowa https://www.
I ile to wszystko kosztuje? Okej, trzymajcie się - całe szaleństwo to 385 674,18 zł!
Dobra ekipo, to dopiero początek przygody. Stay tuned!